вторник, 1 декабря 2015 г.

Eesmaabi lastele

Praktilisi nõuandeid esmaabi õpetamisel lastele

Kordamine pidada olema tarkuse ema. Niisiis:
Esmaabi algoritmid:
Traumaalgoritm
1.Verejooksu sulgemine
2. Hingamisteede avamine
3. Abi kutsumine
 
4. Esmaabiasend
 
Trauma mehhanismist lähtuvalt 2 abistamisliini:
 
Selgroo vigastus ei ole tõenäoline ( lapsed hindavad traumasituatsiooni ja teevad vastava järelduse)
  1. Verejooks kontrolli alla ( haava sidumine või lähtuvalt situatsioonist surumine, võõrkeha sidumine või hoidmine)
  2. Hingamisteed lahti ( avamine klassikalise meetodiga pea kuklasse. Kontrollime, et turja alla pandud ese reaalselt avaks hingamisteed)
  3. Abi kutsumine ( kui laps helistab, siis peab ta ennast alguses tutvustama ja siis andma teate. Mis juhtus, kus on vigastus, kas haige räägib sinuga st. on teadvusel, kas hingab. Kuna lasteaialapsel ei tarvitse mobiili olla, siis aktsepteeritav on ka lihtsalt  kui laps kõva häälega hõikab; ” Appi! Appi!”
  4. Asend- antud traumasituatsioonis šokiasend. (Üles tõstetakse nii jalad kui käed. Jälgige, palun, et kannatanu jalad oma põlve peale tõstev abistaja võtaks tõelise ” printsiasendi”, ei istuks kandadel.)
 Selgroo vigastus on tõenäoline ( lapsed hindavad traumasituatsiooni ja teevad vastava järelduse)
  1. Verejooks kontrolli alla ( haava sidumine või lähtuvalt situatsioonist surumine)
  2. Hingamisteed lahti  ( pea keeramine mööda maad ja fikseerimine kindlalt põlvede vahele neutraalasendisse. MIDAGI KAELA EGA ÕLGADE ALLA PANNA EI TOHI!)
  3. Abi kutsumine ( kui laps helistab, siis peab ta ennast alguses tutvustama ja siis andma teate. Mis juhtus, kus on vigastus, kas haige räägib sinuga st. on teadvusel, kas hingab. Kuna lasteaialapsel ei tarvitse mobiili olla, siis aktsepteeritav on ka lihtsalt kui laps kõva häälega hõikab; ” Appi! Appi!”
  4. Asend ( pea kindlalt põlvede vahel neutraalasendis, alad ja käed tõstetakse üles)
Soovitav on, et alustatakse esimese algoritmi omandamisega.( Suurepärane abivahend õpetamisel on pooltühi pudel.)  Kui esimene abistamisliin on omandatud, siis tuuakse  juurde teine. Oluline on julgustada lapsi tiimis töötama, andma tagasisidet.
 Elustamine
1.Teadvus ( kõnetamine, põsele löömine)
2.Hingamine ( käsi laialt rindkerele ja ülakõhule)
 
3.112/ appi karjumine ( helistamisel ütleb laps oma nime ja alles siis, mis juhtus. Seisundi kohta annab kaks teadet, ta ei räägi minuga, ei hinga. Sobib ka lihtsam variant kui laps kõva häälega hüüab ” Appi! Appi!”
 
4.Elustamine 2 hingamist/ 15 massaaži ( Oluline on, et laps teaks, et võõra inimese aitamisel kasutame elustamiskilet, paikneb elustamisnuku kõrval. Võistlustel kasutama ei pea, kuid soovitav oleks sellele osutada. Jälgime, et käte asend rindkerel oleks õige, käed ei hüppa massaažil ja laps loeks kõva häälega numbreid. Kunstliku hingamise tegamisel peavad käed olema õiges asendis, hingamisteed lahti ja elustaja suu peab katma kannatanu suu hermeetiliselt.  Kahe hingamise vahel peab võistleja oma pea üles tõstma. Vahed hingamise ja massaži vahel ei tohi olla suuremad kui 3 sekundit. Oluline on tiimitöö.)
Kuidas õpetada elustamist?
Leidke muusikaõpetajaga  laul, mille rütm on ca 80-90 x min ( sageli sobivad marsid). Nuku või mängukaru rinna peal saavad lapsed kätte õige massaaži sageduse. Konsultandiga saate harjutada elustamist elustamisnuku peal. Tiimitööd  hingamisel ja massaažil rollide vahetamisega  ilma pausideta saab taas teha suvalisel suuremal nukul või mänguloomal.
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий