суббота, 28 ноября 2015 г.

Aktiivsed tegevused inimeseõpetuse didaktikas

Tutvumisring
·         Osalejad istuvad ringis keskel põrandal hunnik esemeid
·         Iga osaleja valib esemete hulgast ühe, ms teda iseloomustab või millega ta ennast seostab
·         Iga osaleja tutvustab ennast – nimi, kuidas valitud ese on temaga seotud, muu küsitud info
·         Järjekord vabatahtlik, kedagi ei tohi unustada

Arutelu
·         Miks on inimeseõpetust vaja koolis õpetada?
·         Kas perekond ja lasteaed ei ole juba seda tööd ära teinud?
·         Missuguseid vajakajäämisi olete märganud laste käitumises?
Arutelu järge hoiab mängupart, mis käib käest kätte.

Grupitöö
Osalised on jagatud kolme gruppi. Kõigile on jagatud inimeseõpetuse ainekava
·         Õppetöö sisu ja tulemused
·         Kuidas korraldada õppetegevust
·         Hindamine

Inimeseõpetuse aine – aluseks hilisemale terviseõpetusele, psühholoogiale, ajaloole, ühiskonnaõpetusele.
Reastamismängud:
·         Reastamine pikkuse järgi
·         Juuste värvuse järgi – heledamast tumedamaks
·         Sünnikuupäevade järgi

Iseseisev töö – posteri „MINA“ kujundamine
            Ennast tutvustavale posterile joonista enda pilt, kirjelda oma
·         Välimust
·         Iseloomu
·         Huvisid ja püüdlusi
Kui posterid on valmis, saavad kõik osalejad teiste postereid lugeda ja täiendada.
Lõpuks istutakse ringi ja igaüks saab vastata kolmele küsimusele
·         Mida toredat sain teada, mida teised minust arvavad?
·         Mida huvitavat sain teada kellegi kohta?
·         Missuguseid emotsioone tegevus mulle pakkus?
Diagrammi koostamine „Meie huvialad“  töö kahes (kolmes) grupis.
·         Kõigepealt selgitab grupp välja oma huvitegevused ja grupeerivad need valdkonniti
·         Diagrammi koostamine (vabalt valitud vahendid)
·         Diagrammi tutvustamine
Rahvakalender   - grupitöö.
Mälu järgi üles kirjutada rahvakalendri tähtpäevad
·         Jaanuarist juuni lõpuni
·         Juulist detsembri lõpuni
Teine grupp täiendab teise tööd
Esitlused – missugused tähtpäevad ja kuidas neid koolis tähistatakse.
*Rahvakalender ja muud tähtpäevad on I kooliastmes inimeseõpetuse teljeks ja lõiminguvõimaluseks.
Maailmakohvik – tähtpäevad meie peredes
Osalejad jagatakse nelja gruppi.
Kaks minutit mõtiskluseks, missugust oma pere traditsiooni tahaksin teistega jagada
Iga osaleja grupis jutustab teistele ühe oma pere traditsiooni
Moodustatakse uued grupid, kus igas on eelmiste gruppide erinevad osalejad
„kuulujutu“ edastamine – iga rühma liige jutustab, mida ta eelmises rühmas kuulis, koos otsustatakse, missugust lugu nad tahaksid edastada.
Mäng – Võtame koduabilise  (Mooramaa mehed) (kodutööde pantomiim)
Neli tooli arutelu
·         Ruumi keskel on neli tooli, millel istuvad osalejad, ülejäänud  istuva(seisavad) ringis nende ümber.
·         Arutletakse ühe intrigeeriva teema üle (loengus kooseluseadus, pagulased)
·         Rääkida tohivad ainult need, kes istuvad neljal toolil, ülejäänud peavad olema tasa.
·         Kui keegi ringis olevatest tunneb,  et ta ei suuda enam vakka olla, vaid peab sekkuma, siis koputab kellelegi neljast istujast õlale ja vahetab temaga kohad.
NB! Eriarvamused on lubatud!  See on mõttevahetus, kedagi ei PEA ümber rääkima.
TTS – Tean (eelteadmised), tahan teada (mis huvitab selles teemas), sain teada (infootsingu tulemused). Koduseks võivad jääda vastamata küsimused või mis huvi veel tekkis.
Aliase  meetodil arvamismäng – Eestimaa rikkus (kaunid paigad / inimesed)
KODUSED ÜLESANDED:

Vestlus ja maitsmine – Tervislik toit /Toidupüramiid

Комментариев нет:

Отправить комментарий