Tutvumisring
·
Osalejad istuvad ringis keskel
põrandal hunnik esemeid
·
Iga osaleja valib esemete hulgast
ühe, ms teda iseloomustab või millega ta ennast seostab
·
Iga osaleja tutvustab ennast –
nimi, kuidas valitud ese on temaga seotud, muu küsitud info
·
Järjekord vabatahtlik, kedagi ei
tohi unustada
Arutelu
·
Miks on inimeseõpetust vaja koolis
õpetada?
·
Kas perekond ja lasteaed ei ole
juba seda tööd ära teinud?
·
Missuguseid vajakajäämisi olete
märganud laste käitumises?
Arutelu järge hoiab mängupart, mis käib käest kätte.
Grupitöö
Osalised
on jagatud kolme gruppi. Kõigile on jagatud inimeseõpetuse ainekava
·
Õppetöö sisu ja tulemused
·
Kuidas korraldada õppetegevust
·
Hindamine
Inimeseõpetuse
aine – aluseks hilisemale terviseõpetusele, psühholoogiale, ajaloole,
ühiskonnaõpetusele.
Reastamismängud:
·
Reastamine pikkuse järgi
·
Juuste värvuse järgi – heledamast
tumedamaks
·
Sünnikuupäevade järgi
Iseseisev töö –
posteri „MINA“ kujundamine
Ennast tutvustavale posterile
joonista enda pilt, kirjelda oma
·
Välimust
·
Iseloomu
·
Huvisid ja püüdlusi
Kui posterid on valmis, saavad kõik osalejad teiste
postereid lugeda ja täiendada.
Lõpuks istutakse ringi ja igaüks saab vastata kolmele
küsimusele
·
Mida toredat sain teada, mida
teised minust arvavad?
·
Mida huvitavat sain teada kellegi
kohta?
·
Missuguseid emotsioone tegevus
mulle pakkus?
Diagrammi koostamine
„Meie huvialad“ töö kahes (kolmes)
grupis.
·
Kõigepealt selgitab grupp välja oma
huvitegevused ja grupeerivad need valdkonniti
·
Diagrammi koostamine (vabalt
valitud vahendid)
·
Diagrammi tutvustamine
Rahvakalender - grupitöö.
Mälu
järgi üles kirjutada rahvakalendri tähtpäevad
·
Jaanuarist juuni lõpuni
·
Juulist detsembri lõpuni
Teine grupp täiendab teise tööd
Esitlused – missugused tähtpäevad ja kuidas neid
koolis tähistatakse.
*Rahvakalender ja muud tähtpäevad on I kooliastmes
inimeseõpetuse teljeks ja lõiminguvõimaluseks.
Maailmakohvik
– tähtpäevad meie peredes
Osalejad jagatakse nelja gruppi.
Kaks minutit mõtiskluseks, missugust oma pere
traditsiooni tahaksin teistega jagada
Iga osaleja grupis jutustab teistele ühe oma pere
traditsiooni
Moodustatakse uued grupid, kus igas on eelmiste
gruppide erinevad osalejad
„kuulujutu“ edastamine – iga rühma liige jutustab,
mida ta eelmises rühmas kuulis, koos otsustatakse, missugust lugu nad tahaksid edastada.
Mäng – Võtame koduabilise (Mooramaa mehed) (kodutööde pantomiim)
Neli tooli arutelu
·
Ruumi keskel on neli tooli, millel
istuvad osalejad, ülejäänud
istuva(seisavad) ringis nende ümber.
·
Arutletakse ühe intrigeeriva teema
üle (loengus kooseluseadus, pagulased)
·
Rääkida tohivad ainult need, kes
istuvad neljal toolil, ülejäänud peavad olema tasa.
·
Kui keegi ringis olevatest
tunneb, et ta ei suuda enam vakka olla,
vaid peab sekkuma, siis koputab kellelegi neljast istujast õlale ja vahetab
temaga kohad.
NB! Eriarvamused on lubatud! See on mõttevahetus, kedagi ei PEA ümber
rääkima.
TTS – Tean
(eelteadmised), tahan teada (mis huvitab selles teemas), sain teada
(infootsingu tulemused). Koduseks võivad jääda vastamata küsimused või mis huvi
veel tekkis.
Aliase meetodil arvamismäng –
Eestimaa rikkus (kaunid paigad / inimesed)
KODUSED ÜLESANDED:
Комментариев нет:
Отправить комментарий