Mina võtsin võrdlemiseks
esimese, teise ja kolmanda klassi õpikud Avita ja Koolibri kirjastustest.
Vaatasin läbi mida õpikud
sisaldavad, kuidas minu arvates nad lastele sobivad ja kuivõrd sisaldavad
teadmisi vastavalt riikliku õppekavale.
1 klass
Avita õpik. Huvitav, et on eraldi välja
toodud sisukord, ja on leheküljed õpetajale, mis seletavad natuke laiem mis
mõttega olid mingid fotod, mängud või ülesanded õpiku sisse pannud ja kuidas
neid kasutada. Üldse õpik ei ole nii värviline nagu enamasti õpikutest on
algkoolides praegu ja alguses tundib, et värvi on puudu. Samal ajal näed ka
kohe selles võimalusi ise täiendada ja värvida kõiki, mis esimese klassi lapse
jaoks on oluline. Seal, kus on vaja värvi, see on lisatud, nii et selline
formaat minu arvates on ka väga sobilik. Õpikus on võetud kõik teemad mis
peavad sees olema riikliku õppekava järgi, kuid neid saaba ka täiendada. Mina
arvan, et teemade järjekord võib olla ei ole kõige parem. Näiteks kõik
tähtpäevad on võetud ühe teemaga aasta lõpus, mitte aga ei ole terve aasta
jooksul õigel ajal käsitletud ( mis praeguse lõimimise kontekstis on mugavam ja
loogilisem teha). Õpik on tehtud tööramatu formaadis ja annab lastele võimalust
ise tegitseda, kirjutada, värvuda, täiendada. Juurde mõelda mängud ja arutelud
oleks väga hea, sest õpikus on küll palju ülesandeid isetegemiseks, vaid
aktiivseks tegemiseks midagi väga ei ole.
Koolibri õpik. Õpik on suures formadis,
värviline ja hästi lihtne ning ka kerge! Arvan, et teemade järjekord on võib
olla natuke loogilisem, kui avita õpikus, samal ajal ei ole näiteks üht teemat
õppekavast. Mule ei meeldi, et õpiku leheküljed on tehtud läikivast
materjalist. See ei ole mugav kasutamiseks ja kirjutamisega seal võivad ka
probleemid olla. Siis õpikust leidsin ka ülesandeid, mis panevad õpilasi
tegutseda aktiivsem.
Mõlemad õpikud on hästi vanad
ja näiteks raha teemas Eestis räägitakse veel kroonidest. Õpikud ei ole tehtud
uue õppekava järgi, kuid tundub,et varem ja nüüd teemad on suhtuliselt
sarnased.
2 klass. Siin on
võrdlemiseks kaks erinevat koolibri õpikut ja üks avita.
Avita. Õpik on juba jagatud peatükkidele, mille all
on alltükkid. Mulle meeldib, et õpikus on tegelased, kes lapsega on terve aasta
jooksul õpivad. Mina ütleks, et õpik on
hästi lõimimiseks sobilik, sest seal on juba sees olemas isegu jutud ja
joonistamisülesanded. Teemad on võetud riikliku õppekava vastavalt. Puudu minu
arvates ülesandeid, mis annaksid võimalust olla aktiivsem tunnis (nad on, vaid
neid on vähe). Mulle meeldib õpiku formaat, ei ole liiga väike ega suur.
Koolibri IN. Tehtud materjalist, millel on
halb kirjutada, saab mustaks teha tööd. Mina arvan, et õpik hästi sobib
lastele. Kõik teemad on võetud loogilises järjekorras, riikliku õppekava
vastavalt.Ma ei leidnud ainult raha teemat. Arvan, et tööramat on tehtud väga
mugavalt õpilaste jaoks, ei ole pikkaid õpetavaid tekste, vaid on palju just
ülesandeid, kus nad võivad teema ise koguda ja selle peale mõelda. Õpik on
suhteliuselt uus. Tundub, et õpik on väike, kuid tegelikult kõik mahub sisse.
Mulle meeldib õpikku formaat isegi tohkem, kui avita oma. See on väike aga
mahukas ja on ka väga kerge. Huvitav ka, et õpiku lõppus on lisad, kust saab
leida erinevaid tegevusi tunniks.
Koolibri mina ja maailm. Loogiline järjekord.
Sobilikud teemad. Jälle tööramat. Hästi värvilik ja lastele sobilik. Arvan, et
suur formaat ei ole kõige mugavam. Vana õpik.
3 klass. 3 õpikud ja töövihikud võrdlemiseks.
Avita. Eraldi on õpik ja töövihik. Nad koos on hästi
raske kaaluga komplekt. Teemad on loogilisem järjekorras, vastavad õppekavale.
Töövihik on seotud õpikuda. Teema selletused on kirjutadus lihtsas keeles ja
selgelt. Õpiku alguses on näidatud ka rollimängude märk, kuid edaspidi õpikus
ma seda leidsin vaid ühes kohas. Õpikus on olemas ka mängud. Neid on
suhteliselt vähe.
Koolibri. IN õpik ja töövihik.
Mulle meeldib kuidas õpik on tehtud. Tekstid ei ole nii suured, palju toetavaid
pilte ja skeeme. Kuna õpik on uuem, siis teemad ka sobilikumad, kui teistlel
õpikutel. Töövihik hästi toetav õpikule. Õpik pakkub ka võimalusi töötamiset
üksi, rühmas ja aktiivsemaks tegevuseks.
Koolibri Mina ja maailm õpik ja töövihik. Natuke
imilik on, et õpik ka töövihik on erinevades formadides. Õpik on hästi kokku
pandud aga sellepärast, et tegu on vana õpikuga, teemade sisu ei ole väga
kaasaegne.
Üldiselt arvan, et meil on
head ja sobilikud õpikud inimeõpetuse õppimiseks, mis on tehtud õppekava järgi
ja on hästi sobilikud lastele ja neid saab vabalt tundides kasutada. Mulle
isiklikult rohkem meeldisid Koliibri õpikud IN. Nad on tehtud uue õppekava järgi
ja seal, minu arvates on loogilisem teemade järjekord ja mugavam formaat. Need
õpikud pakuvad ka palju arutelusd, gruppitööd ja aktiivtegevusi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий