Inimeseõpetuse
aktiivtegevus
Tegevuse eesmärk on
panna lapsed mõtlema oma käitumise ja tujude üle. Milliseid emotsioone saab
alati välja näidata, milliseid mitte. Kui palju on emotsiooni seoses mõne
olukorraga. Lastel on tihti peale see, et emotsioonid saavad võitu ja neid
näidatakse uhkelt välja, kuid tegelikult peaks juba varakult hakkama selle
peale mõtlema, et mis on sobilik, mis mitte.
Seostus ainekavaga:
·
Väärtustab end ja teisi ning teab,
et inimesed, nende arvamused, hinnangud ja väärtused on erinevad
·
Oskab suhelda ja käituda teisi
arvestades ja tehes koostööd, ning sõnastab oma tundeid ja teab, et nende
väljendamiseks on erinevaid viise.
Tegevust võiks teha pigem häälestuseks. Umbes
10-15minutit
Tegevuse kirjeldus:
Õpetaja jagab
klassi neljastesse gruppidesse. Iga grupp saab endale A4 ja joonistusvahendid.
Aega on 7-10 minutit, et kujutada sinna emotsioon, mis neid kõiki hetkel
ühiselt valdab. Leida midagi grupile ühist ning anda see edasi paberil mingi
emotsioonina.
Hiljem tullakse
kokku ringi ning vaadatakse koos, millised emotsioonid on teistel rühmadel. Iga
rühm tutvustab oma emotsiooni ja miks see selline on. Koos arutatakse, kas
emotsioonid on vajalikud inimestele. Kas alati saab oma tuju/emotsiooni välja
näidata? Millises olukorras on olnud näiteks raskusi emotsioonide vaos
hoidmisega?
Комментариев нет:
Отправить комментарий