Tervislik võistlus
See mäng on hea just sellepärast, et lapsed saavad
liikuda ning grupis töötada. See on neile kui võistlus ja ajurünnak samal ajal.
Sellist mängu saab iga õpetaja kohendada just nii nagu endale mugavam on ning
põhimõtteliselt saab seda mängu kasutada igas aines. Seega kokkuvõtteks
ütleksin, et seda konkreetset versiooni kasutaksin mina pigem õpitu kordamiseks
aga nagu eelnevalt mainitud, siis seda annab ka ümber teha nii, et see võiks
olla hoopis häälestav mäng või tunni põhiosa.
Mängule
kuluv aeg: umbes 20
minutit (oleneb kui suurel alal mängida ja kui mitu küsimust teha).
Mängu
käik:
On kaks võistkonda (rohelised ja sinised) ning õpetaja
on pannud sildid erinevatesse klassi nurkadesse (seinale, laudadele,
aknalaudadele, kõrgemale riputanud jne). Alati on ühes punktis kaks silti – üks
roheline ja teine sinine ning siltidel on sama number. Õpetaja annab stardi
ning iga tiimi esimene liige jookseb ÜHE punkti juurde ja vaatab mis number
nende võistkonna värvi paberi all on. Tuleb juhtida tähelepanu sellele, et iga
laps võib minna ÜHE punkti juurde ning peab leidma numbrid järjekorras 1-7. Kui
esimene õpilane leiab paberilt number 1
asemel näiteks number 6, peab ta jooksma võistkonna juurde tagasi ja järgmine
laps saab proovida õnne õige numbri leidmisel. Omavahel võib konsulteerida
(võib kokku leppida kas võib numbreid teistele ette öelda või mitte).
Kui õpilane leiab õige numbri, jookseb ta võistkonna
juurde tagasi ning annab numbri õpetajale. Numbri eest saab võistkond vastu
küsimuse, millele nad peavad vastama (paberile kirjutavad).
Kiirem võistkond saab +3 punkti. Ülejäänud punktid
tulevad vastustest. Rohkem punkte saanud võistkond võidab ning saab väikese
auhinna.
·
Õpetaja
võib teha mängu ükskõik millises keskkonnas. Seda annab mängida nii väljas kui
ka suuremas saalis (nt aulas) aga on võimalik ka klassis mängida. Viimasel
juhul tuleb kindlasti üle rääkida reeglid (et üksteise suhtes ja enda suhtes
oleks õpilased ettevaatlikud).
·
Õpetaja
võib teha rohkem või vähem punkte ning panna igasuguseid toitumisega või
esmaabiga seoses küsimusi. Võib ka muid teemasid kasutada.
·
Võib
teha erinevatele klassidele – nii noorematele kui vanematele (minu küsimused on
eelkõige vanemale klassile mõeldud).
·
Võib
lisada küsimuste asemel ka mõne tegevuse: 10 kükki või mingi olukorra
läbimängimine (kuidas käituda olukorras, kui inimene on saanud päikesepiste
vms).
Eesmärgid:
·
Töötamine grupis ja arvestamine teistega
·
Reaktsioonikiiruse
arendamine
·
Toidu
olulisuse teadvustamine (mille jaoks ained vajalikud on)
·
Teadmised
esmaabist ja abi andmise/saamise võimalused
Küsimuste
näited:
1.
Toit
on meile eluks vajalik. Tema tähtsaim ülesanne on: Anda
kehale kasvamiseks ja tegutsemiseks vajalikke aineid
2.
Süsivesikud
on põhiliseks energiaallikaks, nendest saab organism kõige kiiremini ja
lihtsamalt: energiat
3.
Rasvad
on energia varuaine ja nad reguleerivad:
ainevahetust soojakadu
4.
Valgud
on vajalikud rakkude ja kudede ehitamiseks ning mõjutavad: ainevahetust
5.
Vesi
on organismile lausa hädavajalik. Milleks seda vajatakse? Toidu seedimiseks, toitainete laialikandmiseks organismis,
ainevahetuseks, rakkude elutegevuseks
6.
Kuidas
käitud, kui on juhtunud tuleõnnetus ja sa oled üksi kodus?
7.
Mis
vahendid peaksid olema kindlasti koduapteegis?
Комментариев нет:
Отправить комментарий