понедельник, 30 ноября 2015 г.

Krislyn - Tervislik võistlus

Tervislik võistlus


See mäng on hea just sellepärast, et lapsed saavad liikuda ning grupis töötada. See on neile kui võistlus ja ajurünnak samal ajal. Sellist mängu saab iga õpetaja kohendada just nii nagu endale mugavam on ning põhimõtteliselt saab seda mängu kasutada igas aines. Seega kokkuvõtteks ütleksin, et seda konkreetset versiooni kasutaksin mina pigem õpitu kordamiseks aga nagu eelnevalt mainitud, siis seda annab ka ümber teha nii, et see võiks olla hoopis häälestav mäng või tunni põhiosa.

Mängule kuluv aeg: umbes 20 minutit (oleneb kui suurel alal mängida ja kui mitu küsimust teha).
Mängu käik:
On kaks võistkonda (rohelised ja sinised) ning õpetaja on pannud sildid erinevatesse klassi nurkadesse (seinale, laudadele, aknalaudadele, kõrgemale riputanud jne). Alati on ühes punktis kaks silti – üks roheline ja teine sinine ning siltidel on sama number. Õpetaja annab stardi ning iga tiimi esimene liige jookseb ÜHE punkti juurde ja vaatab mis number nende võistkonna värvi paberi all on. Tuleb juhtida tähelepanu sellele, et iga laps võib minna ÜHE punkti juurde ning peab leidma numbrid järjekorras 1-7. Kui esimene õpilane leiab paberilt number  1 asemel näiteks number 6, peab ta jooksma võistkonna juurde tagasi ja järgmine laps saab proovida õnne õige numbri leidmisel. Omavahel võib konsulteerida (võib kokku leppida kas võib numbreid teistele ette öelda või mitte).
Kui õpilane leiab õige numbri, jookseb ta võistkonna juurde tagasi ning annab numbri õpetajale. Numbri eest saab võistkond vastu küsimuse, millele nad peavad vastama (paberile kirjutavad).
Kiirem võistkond saab +3 punkti. Ülejäänud punktid tulevad vastustest. Rohkem punkte saanud võistkond võidab ning saab väikese auhinna.

·         Õpetaja võib teha mängu ükskõik millises keskkonnas. Seda annab mängida nii väljas kui ka suuremas saalis (nt aulas) aga on võimalik ka klassis mängida. Viimasel juhul tuleb kindlasti üle rääkida reeglid (et üksteise suhtes ja enda suhtes oleks õpilased ettevaatlikud).
·         Õpetaja võib teha rohkem või vähem punkte ning panna igasuguseid toitumisega või esmaabiga seoses küsimusi. Võib ka muid teemasid kasutada.
·         Võib teha erinevatele klassidele – nii noorematele kui vanematele (minu küsimused on eelkõige vanemale klassile mõeldud).
·         Võib lisada küsimuste asemel ka mõne tegevuse: 10 kükki või mingi olukorra läbimängimine (kuidas käituda olukorras, kui inimene on saanud päikesepiste vms).

Eesmärgid:
·          Töötamine grupis ja arvestamine teistega
·         Reaktsioonikiiruse arendamine
·         Toidu olulisuse teadvustamine (mille jaoks ained vajalikud on)
·         Teadmised esmaabist ja abi andmise/saamise võimalused

Küsimuste näited:
1.      Toit on meile eluks vajalik. Tema tähtsaim ülesanne on:  Anda kehale kasvamiseks ja tegutsemiseks vajalikke aineid
2.      Süsivesikud on põhiliseks energiaallikaks, nendest saab organism kõige kiiremini ja lihtsamalt: energiat
3.      Rasvad on energia varuaine ja nad reguleerivad:  ainevahetust soojakadu
4.      Valgud on vajalikud rakkude ja kudede ehitamiseks ning mõjutavad: ainevahetust
5.      Vesi on organismile lausa hädavajalik. Milleks seda vajatakse? Toidu seedimiseks, toitainete laialikandmiseks organismis, ainevahetuseks, rakkude elutegevuseks
6.      Kuidas käitud, kui on juhtunud tuleõnnetus ja sa oled üksi kodus?

7.      Mis vahendid peaksid olema kindlasti koduapteegis? 

Комментариев нет:

Отправить комментарий