суббота, 28 ноября 2015 г.

Riine - Inimeste sildistamine

Mängu eesmärk:
Näidata, et sildid/eelarvamused inimeste kohta mõjutavad meie suhtumist neisse. Õpetada, et inimesi tuleb tundma õppida enne kui neid sildistada või nende kohta eelarvamusi luua.
Tegevus:
1.      Jaga õpilased 4-liikmelistesse gruppidesse.
2.      Anna igale grupile 4 inimese kaarti ja 8 objekti kaarti (piltidega)
3.      Räägi õpilastele, et nad shoppavad jõulukingitusi neljale pereliikmele.
3.1  Onu Toomas – Mootorrattur
3.2  Tädi Urve – Raamatupidaja
3.3  Nõbu Joosep – Mereväelane
3.4  Vanatädi Juta – Pensionär
4.      Palu õpilastel valida igale sugulasele 1 jõulikingitus (anna aega rühmasiseselt arutamiseks)
5.      Paari minuti möödudes küsi õpilastelt:
5.1  (palu käed tõesta) Kes andis onu Toomasele nahkjaki? Vanatädi Jutale kiiktooli? Tädi Urvele raamatu?
5.2  Mille järgi tegite otsuse kellele mida kinkida?
5.3  Kuidas sildid „mootorrattur“, „raamatupidaja“, „pensionär“ mõjutasid teie otsust?
6.      Jaga igale rühmale faktikaardid ja lase neil oma kingitusi muuta.
Arutelu:
Kui õpilased on kingitused ära valinud, küsi järgmisi küsimusi:
1.      Millised kingitused te sugulastele kingite ja miks?
2.      Kuidas uus informatsioon muutis teie otsuseid mida kinkida?
3.      Mis juhtub kui me sõltume liiga palju siltidest/eelarvamustest?
4.      Kui sa peaksid ostma kingituse kellelegi, keda sa väga hästi ei tunne, siis mida sa teeksid, et teha hea kingivalik?
5.      Kui keegi uus tuleks meie klassi, siis mida meie saaksime teha, et ta tunneks ennast siin hästi?
6.      Kas on veel olukordi, kus enne inimese kohta otsuse langetamise, peaksime me teda enne tundma õppima? Nimetage need.


Õpitulemused lähtuvalt ainekavast:
2. klass
* Teab, mille poolest sarnanevad ja eristuvad erinevad sugupooled;
* Teab enda erinevusi teistest inimestest ja sarnasusi nendega;
* Teab iga inimese väärtus.
3. klass
* Väärtustab igaühe individuaalsust seoses välimuse, huvide ja tugevustega;
* Väärtustab inimese õigust olla erinev.






Комментариев нет:

Отправить комментарий