Mängu
eesmärk:
Näidata,
et sildid/eelarvamused inimeste kohta mõjutavad meie suhtumist neisse. Õpetada,
et inimesi tuleb tundma õppida enne kui neid sildistada või nende kohta
eelarvamusi luua.
Tegevus:
1. Jaga
õpilased 4-liikmelistesse gruppidesse.
2. Anna
igale grupile 4 inimese kaarti ja 8 objekti kaarti (piltidega)
3. Räägi
õpilastele, et nad shoppavad jõulukingitusi neljale pereliikmele.
3.1 Onu
Toomas – Mootorrattur
3.2 Tädi
Urve – Raamatupidaja
3.3 Nõbu
Joosep – Mereväelane
3.4 Vanatädi
Juta – Pensionär
4. Palu
õpilastel valida igale sugulasele 1 jõulikingitus (anna aega rühmasiseselt
arutamiseks)
5. Paari
minuti möödudes küsi õpilastelt:
5.1 (palu
käed tõesta) Kes andis onu Toomasele nahkjaki? Vanatädi Jutale kiiktooli? Tädi
Urvele raamatu?
5.2 Mille
järgi tegite otsuse kellele mida kinkida?
5.3 Kuidas
sildid „mootorrattur“, „raamatupidaja“, „pensionär“ mõjutasid teie otsust?
6. Jaga
igale rühmale faktikaardid ja lase neil oma kingitusi muuta.
Arutelu:
Kui
õpilased on kingitused ära valinud, küsi järgmisi küsimusi:
1. Millised
kingitused te sugulastele kingite ja miks?
2. Kuidas
uus informatsioon muutis teie otsuseid mida kinkida?
3. Mis
juhtub kui me sõltume liiga palju siltidest/eelarvamustest?
4. Kui
sa peaksid ostma kingituse kellelegi, keda sa väga hästi ei tunne, siis mida sa
teeksid, et teha hea kingivalik?
5. Kui
keegi uus tuleks meie klassi, siis mida meie saaksime teha, et ta tunneks
ennast siin hästi?
6. Kas
on veel olukordi, kus enne inimese kohta otsuse langetamise, peaksime me teda
enne tundma õppima? Nimetage need.
2. klass
* Teab, mille poolest sarnanevad ja
eristuvad erinevad sugupooled;
* Teab enda erinevusi teistest
inimestest ja sarnasusi nendega;
* Teab iga inimese väärtus.
3. klass
* Väärtustab igaühe individuaalsust
seoses välimuse, huvide ja tugevustega;
* Väärtustab inimese õigust olla erinev.
Комментариев нет:
Отправить комментарий