понедельник, 30 ноября 2015 г.

Merlin - sõnadeta suhtlemine, sarnasused ja erinevused

Mängud inimeseõpetusse

Teema riiklikus õppekavas: Sallivus enda ja teiste vastu. Enesekohased ja sotsiaalsed oskused.
Eesmärk:
·         väärtustab ennast ja teisi ning teab, et inimesed, nende arvamused, hinnangud ja väärtused on erinevad;
·         oskab olla empaatiline
·         oskab kuulata.
Vahendid: töölehed
Aeg: 20 minutit. Sobib põhiosasse.
Tegevus
:
Iga laps ütleb enda nime ja lisab ühe oma iseloomujoone või huvi või harjumuse. Õpetaja võib ka ise kaasa mängida. Kindlasti peaks jälgima, et osaleda saaksid kõik. Õpetaja teeb lühikese kokkuvõtte kuuldust - me oleme erinevad, erinevate iseloomude, huvide, harjumustega, kuid meis on ka väga palju sarnast.
Teema arendus: Kõik saavad töölehed (lisa 1), täitmise aeg 7-12 minutit.
Arutelu. Lasta lastel ette lugeda klassile või paaristööna. Missugust kohta oli kõige kergem täita? Miks? Missugust kohta oli kõige raskem täita? Miks? Mis on sarnasustes head, mis halba?Mis on erinevustes head, mis halba?
Teha kokkuvõte-selgitada et me oleme sarnasused erinevustele vaatamata. Ükski asi pole hea või halb iseenesest, heaks või halvaks muutub see läbi meie suhtumise. Oluline on enne mõista kui hukka mõista

Kasutatud materjal: Tuuliku keskkonnaraamat sotsiaalainete õpetajale

2) Sõnadeta suhtlemine

Teema riiklikus õppekavas: verbaalne ja mitteverbaalne suhtlemine.
Eesmärk:
·         Õpilane eristab verbaalset ja mitteverbaalset suhtlemist
·         Oskab kirjeldada  erinevaid mitteverbaalseid suhtlusvahendeid ning nende mõju verbaalsele suhtlemisele
·         Mõistab mitteverbaalse suhtlemise märke.
Aeg: Sõltub klassi suurusest- kõik võiksid saada ühe korra seletada. Sobib nii häälestuseks kui ka põhiosasse.
Vahendid: õpilastele jaotatavad lipikud pantomiimi teemadega
Tegevus:
Arutelu. Kuidas me suhtleme? Kuidas loomad suhtlevad? Kas inimesed suhtlevad kuidagi ka ilma sõnadeta-kuidas? Kuidas aru saada mida inimene tunneb kui ta ei saa näietkas rääkida? Miks on oluline inimeste emotsioone mõista?
Õpetaja jaotab lipikud (Lisa 2). Õpilased  püüavad mitteverbaalsel teel anda edasi kirjutatu. Kordamööda esitatakse pantomiimid, teised arvavad.
Kasutatud materjal: Tuuliku keskkonnaraamat sotsiaalainete õpetajale




Lisa1
                Sarnasused                           Erinevused

Mina ja vanemad                    --------------                            -----------------
                                                 --------------                            -----------------
                                                 --------------                            -----------------

Mina ja klassi-                         --------------                            -----------------
kaaslased                                --------------                            -----------------
                                               --------------                               ------------------

Mina ja puu                           --------------                            ------------------
                                               --------------                             ------------------
                                               --------------                              ------------------

Mina ja kodutu                      ---------------                             ------------------
                                               ---------------                             ------------------
                                               ---------------                             ------------------

Mina ja
mustanahaline laps             ----------------                            ------------------
                                               ----------------                            ------------------
                                               ----------------                            ------------------

Mina ja mängukaru              ----------------                            -------------------
                                               ----------------                            -------------------
                                               ----------------                            -------------------



Lisa 2
OLEN VIHANE
OLEN KURB
OLEN HAIGE
OLEN ÕNNELIK
OLEN VÄSINUD
MUL ON IGAV
SA MEELDID MULLE
SA EI MEELDI MULLE
OLEN HIRMUL
MUL ON PÕNEV
TAHAN SINU SÕBER OLLA
OLEN NÄLJANE
HOIA MINUST EEMALE
VAJAN ABI


Комментариев нет:

Отправить комментарий