Mängud
inimeseõpetusse
Teema riiklikus õppekavas: Sallivus enda ja teiste vastu.
Enesekohased ja sotsiaalsed oskused.
Eesmärk:
·
väärtustab ennast ja teisi ning
teab, et inimesed, nende arvamused, hinnangud ja väärtused on erinevad;
·
oskab olla empaatiline
·
oskab kuulata.
Vahendid: töölehed
Aeg: 20 minutit. Sobib
põhiosasse.
Tegevus:
Tegevus:
Iga laps ütleb enda nime ja lisab ühe oma iseloomujoone või
huvi või harjumuse. Õpetaja võib ka ise kaasa mängida. Kindlasti peaks jälgima,
et osaleda saaksid kõik. Õpetaja teeb lühikese kokkuvõtte kuuldust - me oleme
erinevad, erinevate iseloomude, huvide, harjumustega, kuid meis on ka väga palju
sarnast.
Teema arendus: Kõik saavad töölehed
(lisa 1), täitmise aeg 7-12 minutit.
Arutelu. Lasta lastel ette lugeda klassile või paaristööna. Missugust kohta oli kõige kergem täita? Miks? Missugust kohta oli kõige raskem täita? Miks? Mis on sarnasustes head, mis halba?Mis on erinevustes head, mis halba?
Arutelu. Lasta lastel ette lugeda klassile või paaristööna. Missugust kohta oli kõige kergem täita? Miks? Missugust kohta oli kõige raskem täita? Miks? Mis on sarnasustes head, mis halba?Mis on erinevustes head, mis halba?
Teha kokkuvõte-selgitada et me oleme
sarnasused erinevustele vaatamata. Ükski asi pole hea või halb iseenesest,
heaks või halvaks muutub see läbi meie suhtumise. Oluline on enne mõista kui
hukka mõista
Kasutatud materjal: Tuuliku keskkonnaraamat sotsiaalainete õpetajale
2) Sõnadeta
suhtlemine
Teema
riiklikus õppekavas:
verbaalne ja mitteverbaalne suhtlemine.
Eesmärk:
Eesmärk:
·
Õpilane eristab verbaalset ja mitteverbaalset suhtlemist
·
Oskab kirjeldada erinevaid mitteverbaalseid suhtlusvahendeid
ning nende mõju verbaalsele suhtlemisele
·
Mõistab mitteverbaalse suhtlemise
märke.
Aeg:
Sõltub
klassi suurusest- kõik võiksid saada ühe korra seletada. Sobib nii häälestuseks
kui ka põhiosasse.
Vahendid: õpilastele jaotatavad lipikud pantomiimi teemadega
Tegevus: Arutelu. Kuidas me suhtleme? Kuidas loomad suhtlevad? Kas inimesed suhtlevad kuidagi ka ilma sõnadeta-kuidas? Kuidas aru saada mida inimene tunneb kui ta ei saa näietkas rääkida? Miks on oluline inimeste emotsioone mõista?
Õpetaja jaotab lipikud (Lisa 2). Õpilased püüavad mitteverbaalsel teel anda edasi kirjutatu. Kordamööda esitatakse pantomiimid, teised arvavad.
Vahendid: õpilastele jaotatavad lipikud pantomiimi teemadega
Tegevus: Arutelu. Kuidas me suhtleme? Kuidas loomad suhtlevad? Kas inimesed suhtlevad kuidagi ka ilma sõnadeta-kuidas? Kuidas aru saada mida inimene tunneb kui ta ei saa näietkas rääkida? Miks on oluline inimeste emotsioone mõista?
Õpetaja jaotab lipikud (Lisa 2). Õpilased püüavad mitteverbaalsel teel anda edasi kirjutatu. Kordamööda esitatakse pantomiimid, teised arvavad.
Kasutatud
materjal: Tuuliku
keskkonnaraamat sotsiaalainete õpetajale
Lisa1
Sarnasused Erinevused
Mina ja vanemad -------------- -----------------
-------------- -----------------
-------------- -----------------
Mina ja klassi- -------------- -----------------
kaaslased -------------- -----------------
-------------- ------------------
Mina ja puu -------------- ------------------
-------------- ------------------
-------------- ------------------
Mina ja kodutu --------------- ------------------
--------------- ------------------
--------------- ------------------
Mina ja
mustanahaline laps ---------------- ------------------
mustanahaline laps ---------------- ------------------
---------------- ------------------
---------------- ------------------
Mina ja mängukaru ---------------- -------------------
---------------- -------------------
---------------- -------------------
Lisa
2
OLEN VIHANE
|
OLEN
KURB
|
OLEN
HAIGE
|
OLEN
ÕNNELIK
|
OLEN
VÄSINUD
|
MUL
ON IGAV
|
SA
MEELDID MULLE
|
SA
EI MEELDI MULLE
|
OLEN
HIRMUL
|
MUL
ON PÕNEV
|
TAHAN
SINU SÕBER OLLA
|
OLEN
NÄLJANE
|
HOIA
MINUST EEMALE
|
VAJAN
ABI
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий