понедельник, 30 ноября 2015 г.

Liis - keskkond

Keskkonnamõju hindamine (8.-9. klass).
Koostaja: Egon Mets
Eesmärk: õpilane näeb ühe probleemi erinevaid lahendusteid; oskab sõnastada nii poolt- kui vastuargumente ja neid põhjendada
Tegevus: Jagada klass rühmadeks ning viia läbi järgmine kompleksülesanne:
1) seada õpilased järgmise situatsiooni ette: teie kodukohta hakatakse rajama:
•          supermarketit
•          bensiinijaama
•          ratsatalu
•          saeveskit  jne.
(võimalusi on palju, nende seast võib iga rühm valida ühe või määrab selle õpetaja)
2) anda ülesanne: tuua välja kõik antud rajatisega kaasnevad positiivsed ja negatiivsed keskkonnamõjud (kui rühmi on palju, võib nad jagada paaridesse – üks kaardistab positiivseid, teine negatiivseid aspekte)
3) analüüs ja lõppjäreldus: kas rohkem on positiivset või negatiivset st. kas kõnealuse objekti rajamine õigustab end või mitte?

See tegevus sobib kindlasti tunni põhiosasse, kuna selline ülesanne peaks võtma palju aega, kui seda teha põhjalikult. Sellise ülesande puhul on oluline anda õpilastele kõigepealt piisavalt aega rühmas arutlemiseks selle teema üle, seejärel tutvustada tervele klassile oma lahendusteid koos põhjendustega ning lõpuks võtta teema kokku, analüüsida ja teha lõppjäreldused.

Minu arvates saab selliseid arutelusid ka esimeses kooliastmes teha, muidugi kui eelnevalt on õpilastega räägitud loodusest, selle säästmisest ja hoidmiset. Kuid kindlasti valmistaksin neile ette töölehed, kus neil oleksid kirjas punktid, millele tähelepanu pöörata. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий