Keskkonnamõju
hindamine (8.-9. klass).
Koostaja: Egon Mets
Eesmärk: õpilane näeb ühe probleemi erinevaid lahendusteid; oskab sõnastada nii
poolt- kui vastuargumente ja neid põhjendada
Tegevus:
Jagada klass rühmadeks ning viia läbi järgmine kompleksülesanne:
1) seada õpilased järgmise situatsiooni ette: teie
kodukohta hakatakse rajama:
• supermarketit
• bensiinijaama
• ratsatalu
• saeveskit jne.
(võimalusi on palju, nende seast võib iga rühm
valida ühe või määrab selle õpetaja)
2) anda ülesanne: tuua välja kõik antud
rajatisega kaasnevad positiivsed ja negatiivsed keskkonnamõjud (kui rühmi on
palju, võib nad jagada paaridesse – üks kaardistab positiivseid, teine
negatiivseid aspekte)
3) analüüs ja lõppjäreldus: kas rohkem on
positiivset või negatiivset st. kas kõnealuse objekti rajamine õigustab end või
mitte?
See
tegevus sobib kindlasti tunni põhiosasse, kuna selline ülesanne peaks võtma
palju aega, kui seda teha põhjalikult. Sellise ülesande puhul on oluline anda
õpilastele kõigepealt piisavalt aega rühmas arutlemiseks selle teema üle,
seejärel tutvustada tervele klassile oma lahendusteid koos põhjendustega ning
lõpuks võtta teema kokku, analüüsida ja teha lõppjäreldused.
Комментариев нет:
Отправить комментарий