Tervislik vs
mittetervislik
Inimeseõpetuse ainekava
teema: mina ja tervis.
Eesmärk:
õpilane mõistab ja kirjeldab tervise hoidmise viise: mitmekesine ja tervislik
toit, uni ja puhkus, liikumine ja sport.
Tunniosa:
tegevus sobib tunni lõppu teema kinnistamiseks.
Oletatav aeg:
10-15 minutit (mäng kestab seni, kuni mängujuht mängu lõpetab).
Kirjeldus.
Vaja
on palli (sobib ka muu ese, mida on võimalik kinni püüda ja vajadusel ka
tõrjuda). Kõige parem on seda mängida trepi peal, aga saab ka paigutada näiteks
toolid laudade ette (sel juhul nt põran on esimene aste, tool on teine, laud on
kolmas ja püsti seismine on viimane). Õpilased jagunevad rühmadesse nii, et
ühes rühmas on ca 6 õpilast. Igas rühmas hakkab üks õpilane juhtmängijaks.
Ülejäänud mängijad istuvad tema ette põrandale maha. Juhtmängija hakkab järjest
põrandal istuvatele õpilastele palli viskama. Samal ajal, kui ta palli viskab,
nimetab ta mingi asja, mis on kas tervislik või mittetervislik. Kui juhtmängija
nimetab mittetervisliku asja, peab õpilane, kellele ta palli viskab, seda
tõrjuma. Kui juhtmängija nimetab tervisliku asja, peab õpilane palli kinni
püüdma. Kui õpilane toimib õigesti, siis saab ta istuda ühe astme võrra
kõrgemale. Kui õpilane toimib valesti, peab ta istuma ühe astme võrra alla
poole tagasi. Võidab see mängija, kellel esimesena astmed läbi saavad ja peab
püsti tõusma. Võitja hakkab uueks juhtmängijaks.
Комментариев нет:
Отправить комментарий